sobota, 4 sierpnia 2012

DZIEŃ 7 i 8 - Przystanek na przystanku. Słubice - Kostrzyn nad Odrą

Odra widziana z mostu w Słubicach

Relacja z wyzwania


Frankfurcki ratusz
We Frankfurcie, moje zwiedzanie nie trwało długo. Miasto jest ładne, z pewnością warto poświęcić mu więcej uwagi, niż ja. Ciekawostką, o której mało kto wie, są ufundowane tabliczki poświęcone Żydom wywiezionym do gett.

Tabliczki ku pamięci Żydów wywiezionych do getta
Ponieważ pora była już późna, skierowałem swoje rolki do Kostrzyna. To mój pierwszy raz, kiedy odwiedzam przystanek Woodstock. Ciekawe, że niedawno dowiedziałem się o fakcie, ogólnie znanym - że koncerty są darmowe! Praktycznie do Kostrzyna dojechałem na tyle późno, iż udałem się na koncert Damiana Marleya, na który bardzo liczyłem. I nie zawiodłem się! Mnogość scen, koncertów, ciekawych ludzi - sprawia, że każdy może spędzić tu miło czas. Mimo tego, że oryginalność wyglądu i ubioru ludzi tutaj nie zna granic, byłem chyba jedyną osobą, która przyjechała na rolkach!



Woodstock nie chce mnie wypuścić pogodą! Kiedy piszę te słowa, siedzę w samochodzie przyjaciół: Gosi i Marka. Za szybą strasznie pada deszcz! Swoją drogą, ciekawe jest to, jak taka spokojna miejscowość jak Kostrzyn, zmienia się nie do poznania na czas festiwalu. Pozdrawiam starych i nowych przyjaciół - poznanych w Kostrzynie nad Odrą.

Na Woodstock w tym roku przyjechało pół miliona osób


Nawierzchnia trasy

Słubice - Kostrzyn nad Odrą
Łączna długość: 33 km

Od kościoła we Frankfurcie, niedaleko mostu granicznego, 100 m kocich łbów (kl. 3)
Potem krótki odcinek kl. 1,5 (50 m). Nastepnie 500 m asfatlu dobrej jakości (kl. 1), dalej asfalt gorszej (kl. 2,5) ok. 700 m. Dalej docieramy do rozwidlenia szlaku Odra-Nysa, nie polecam drogi alternatywnej, bo mimo dobrze zapowiadającego się asfaltu (kl. 1), po 300 m przechodzi on w drogę gruntową (kl. 3). Lepiej wybrać opcję podstawową, która jest minimalnie dłuższa. Na początku mamy 300 m kocich łbów (kl.2,5), a potem asfalt (kl. 1) - najpierw drogą samochodową, potem ścieżką rowerową. 25 km przed Kostrzynem - most drewniany (kl. 3). Teren w okolicach Lebus, pagórkowaty. W Lebus - 600 m płyt chodnikowych (kl. 1,5), kostka brukowa z kocimi łbami na kolejnych 600 m (kl. 2,5). Dalej prowadzi ścieżka asfaltowa (kl. 1,5) przez 12 km, następnie 8 km - asfalt (kl. 1).


Porady dla podróżujących

Jeżdżąc z kijkami, oprócz grotów ostrych podstawowych do jazdy, należy zabrać ze sobą zapasowe, na wypadek złamania w szczelinie między płytami. Koniecznie podczas jazdy w mieście są potrzebne nakładki gumowe.Większy komfort jazdy uzyskamy dzięki ruchomej końcówce kijka. Umożliwia to amortyzowanie uderzeń o ziemię i tłumienie wibracji.

1 komentarz:

  1. Dajesz Kamil Dajesz ! To już końcówka wyprawy, ale musisz byc cały czas skoncentrowany , ja i tak wiem że dasz rade i trzymam kciuki. Twój wierny kibi mentalny ( i duchowy) Irek :)

    OdpowiedzUsuń